A sport szerepe az EXA életében
2022. november 22. írta: Horváth Nóra Regina (Ex Ante)

A sport szerepe az EXA életében

kep1_9.png

Forrás: saját fénykép - „Hív a Duna” 2022

Szent-Györgyi Albert szavait idézve „a sport nemcsak testnevelés, hanem a léleknek is az egyik legerőteljesebb nevelőeszköze”. A sport számos pozitív élettani hatással bír és különösen szellemi munkavégzés mellett van kardinális jelentősége. Erősíti az immunrendszert, oldja a stresszt, csökkenti az úgynevezett civilizációs betegségek, mint a szív- és érrendszeri megbetegedések, diabétesz vagy az elhízás kialakulásának a kockázatát, növeli a teljesítő- és koncentrálóképességet, javítja a reakcióidőt és a kedélyállapotot, illetve önbizalomnövelő hatással is bírhat. A sportban (különösen a versenysportban és csapatjátékokban) alkalmazott technikák és a felerősített készségek az élet számos területén, valamint a munkavégzésben is kamatoztathatók.

Céges csapatépítők, rendezvények

Az Ex Ante életében többek között csapatépítő rendezvények keretein belül kap szerepet a sport. Ilyen alkalmakkor aktív, minőségi időtöltés mellett, ám oldottabb hangulatban kapcsolódhatnak ki együtt a kollégák. Számtalan sportágat űzött már együtt a csapat: voltunk például korcsolyázni, futni, túrázni, evezni, kosárlabdázni, bowlingozni, és a miskolci labdajátékban, a kamában is kipróbáltuk magunkat.

kep2_12.png

Forrás: saját fénykép – Marczibányi téri korcsolyázás, 2022

Az együttes sportolás nem csupán a testi-lelki feltöltődést szolgálja, de az emberi kapcsolatok elmélyítésére is kiváló, illetve közös élményszerzésen át munkatársaink személyiségét is jobban megismerhetjük. Az irodában ugyan a dolgos hétköznapokon is állandó a jó hangulat, a munkahelyi szociális háló megerősítésére azonban egy kávészünet nem biztosít kellő alkalmat. A kollektív mozgás és a csapatjáték összekovácsolja a társaságot, serkenti az együttműködést és az egymásra való odafigyelést. A közösségépítés és a kollégák iránti bizalom növekedése nem csupán a munkahelyi légkörre van jó hatással, de a közös munka hatékonyságát is növeli.

kep3_7.png

Forrás: saját fénykép – miskolci SMB, 2019, kama játék

Nemcsak céges, de cégcsoportos rendezvények keretein belül is lehetőség nyílik nálunk a közös testmozgásra és a csapatépítésre. Félévente az SMB-k, azaz stratégiai megbeszélések alkalmával – a formális prezentációkat követően – a MEXA Csoport társ- és leányvállalatainak tagjaival is adódik alkalom a közös aktivitásra. A távolság ellenére rendszeres a cégcsoportos együttműködés, így kulcsjelentősége van ezen alkalmakkor a kapcsolatok elmélyítésének. Erre is kitűnő lehetőséget biztosít a közös sporttevékenység, legyen szó evezésről, kerékpározásról, vagy éppen darts, csocsó és bowling bajnokságról.

kep4_5.png

Forrás: saját fénykép – kecskeméti SMB, 2022

Kiemelt sportágak az EXA körében

A sportágak közül az evezés tölti be a legjelentősebb szerepet az Ex Ante életében. A csapatépítő rendezvények programjai között is szerepelt már, emellett pedig a Tisza-tavi PetKupa hulladékgyűjtő vetélkedőn, illetve a „Hív a Duna” Gróf Széchenyi István Tízevezős Amatőr Regatta versenyén, a tanácsadó cégek futamában is évek óta megméretteti magát a vállalat csapata. Ennél a sportágnál különösen érvényesül az egymásrautaltság, az együttműködésnek és az alkalmazkodásnak a kulcsfontossága: akkor halad a csónak, ha fennáll az összhang, egyszerre és egyenletesen merülnek az evezőlapátok a vízbe. A 2022-es regatta óta oly nagy lett a sportág iránti lelkesedés, hogy egy kollégákból álló csapat azóta is heti gyakorisággal munka után eljár evezni a Dunára.

kep5_5.png

Forrás: saját fénykép, szigetmonostori SMB, 2021

kep6_3.png

Forrás: saját fénykép – margitszigeti evezés, 2022

Az evezés mellett a jóga örvend céges szinten különös népszerűségnek. Kolléganőnk, Fanni, hétről hétre céges gerincjóga óra tartásával járul hozzá a munkatársak fizikai és mentális egészségének a fenntartásához. A gerincjóga a hatha jóga alapjaira épített modern mozgásterápia, melynek fő célja a fizikai test és az idegrendszer egészségének helyreállítása anatómiai alapmozgásokra épülő gyakorlatsorokkal. Segíti az ülőmunka okozta testtartásbeli problémák orvoslását, a helyes légzés elsajátítását, valamint a stresszkezelés és a relaxáció gyakorlását. A gerincjóga mind a prevenciót, mind pedig az utókezelést szolgálja és hatalmas előnye más sportokkal szemben, hogy bármely korosztálynak megfelelő és különösebb fizikai megerőltetés nélkül az erőnlétet és a rugalmasságot is fejleszti. Bár a reggeli, munkaidő előtti órákon való részvétel igényel némi elköteleződést és szervezést a kollégák részéről - akár személyesen, akár online csatlakoznak -, a visszajelzések alapján megéri felkelni; hálásak érte a kötött vállak, hát- és mellizmok, vagy éppen a csípő. Egy-egy gyakorlat pedig kitűnően beépíthető a munkanapba is, az elgémberedett végtagok ellazítására.

kep7.png

Forrás: saját fénykép – céges jógaóra az irodában, 2022

Munkatársak sportélete

A sport nemcsak céges, de egyéni szinten is jelen van az Ex Ante csapatának az életében. Mi, munkavállalók, jellemzően aktívan töltjük a szabadidőnket és legalább heti szinten végzünk sporttevékenységet. Lehet ez kerékpározás (ami többek számára a munkába járás eszköze is), úszás, futás, teniszezés, tánc, jóga, vagy akár konditermi vagy otthoni edzés. Szintén népszerű szabadidős aktivitás még a túrázás. Térben és időben is kiszakadva a munkahelyi kötelezettégektől, a kollégák a szabadidejüket is gyakran töltik együtt és mennek például közösen kirándulni.

A hobbi sporton túl az EXA csapatának abszolút többsége valamilyen versenysportban is kipróbálta már magát, vagy jelenleg is aktívan űzi azt. A teljesség igénye nélkül ilyen sportok az atlétika, a karate, a jégkorong, a kézilabda, a tőrvívás, az erőemelés vagy a kajak. A rendszeres sportolás és a versenyzés olyan személyiségfejlesztő hatással is bírnak, amelyek a sikerhez vezető utat is jelenthetik. A terhelhetőség, a koncentrációkészség, a türelem, a fegyelem, a céltudatosság vagy a kitartás mind olyan készségek és tulajdonságok, amik a (verseny)sporttal fejleszthetők, és a hatékony munkavégzést kitűnően megalapozzák.

A mai, felgyorsult világunkban, amikor folytonos időhiányban szenvedünk, nehéz a sportolásra is időt szakítani. Ám pont a felgyülemlett feszültség levezetésére, az agyműködés és a test felfrissítésére nyújt kézenfekvő megoldást a mozgás. Nemcsak cél-, de szükségszerű is a beiktatása. Heti 5-ször 30 perc testmozgás az elhízás mellett számos egészségügyi kockázatra és a depresszióra is gyógyírt jelenthet. A beiktatása azonban történhet fokozatosan: amennyiben sikerül először heti 1-2 alkalommal, de rendszeresen fél órát mozognunk, onnan már könnyű lesz átállni a heti több, akár ötszöri sportolásra. Mindez minél változatosabb mozgásformákat takar, annál jobb.

A bejegyzés trackback címe:

https://urban21.blog.hu/api/trackback/id/tr6517985016

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása