Online city logisztikai kerekasztal beszélgetés a “dokk”-ban…
2020. április 22. írta: dr. Kardoss Fruzsina (EX ANTE)

Online city logisztikai kerekasztal beszélgetés a “dokk”-ban…

fejlec.png

A fővárosi létünkkel szervesen összeforrt a reggeli dugó, a várakozás, délután hazafelé araszolás, fél útsávot elfoglaló, rakodó teherautók kerülgetése, kis furgonok a járdán, ami mellett babakocsival már nem férünk el…

max-bohme-pucfnam1fuw-unsplash.jpg

Fotó: Max Böhme

Egyszerű városlakóként nehéz elképzelni, hogy a háttérben évek óta nagy számú szakértői csoport dolgozik azon, hogy a városi áruszállítás és közlekedés helyzete jelentősen javuljon a jövőben.

A Föld napján a Budapesti Szabadkikötő Logisztikai Zrt. (BSZL) online kerekasztal beszélgetést hívott össze, hogy a Főváros, a kerületek, (be)szállítók és különböző szakmai szakértők között megindulhasson egy párbeszéd, és az egyes szereplők megoszthassák a tudásukat annak érdekében, hogy a fővárosban észszerűbb és környezetkímélőbb működés mellett biztosított legyen a folyamatos áruellátás. A Talknet projekt keretében nyílt lehetőség erre a mostani beszélgetésre. A Talknet egy Interreg Central Europe keretből támogatott projekt, aminek keretében 2017. óta zajlik európai kikötők és a kapcsolódó logisztikai szereplők közötti tudásátadás.

Strang Tamás (BKK Zrt.) előadásából megtudhattuk, hogy a fővárosban nagy konszolidációs központok, a belvárosban pedig többfunkciós koncentrált rakodóhelyek kialakításának előkészítése zajlik. Ezeknek a létrehozása jelentősen javítana a fővárosi áruszállítás jelenlegi helyzetén.

2_3.png

Budapest teherforgalmi stratégiája, Forrás: https:// bkk.hu/terkep-6/

Az április 22-ei beszélgetésnek keretet adó Talknet Interreg CE projekthez hasonlóan, a főváros több K+F projektben vesz részt, ezekben főként innovatív és környezetkímélő megoldások tesztelése, pilot területek kialakítása a cél.

Ekés András (Mobilissimus Kft.) bemutatta, hogy mik a Budapest Fenntartható Városi Logisztikai Terv (SULP) legfontosabb csomóponti javaslatai, milyen problémákat lehet azonosítani, milyen jó gyakorlatok ismertek. A felmerülő problémákra számos megoldás lehetséges, előkészített javaslatok vannak. Ha van változtatási hajlandóság a városigazgatás, a beszállítók, a magánszféra és a lakosság körében, akkor sokat lehet javítani a jelenlegi áruszállítási helyzeten.

Cseh Ottó (BSZL) összefoglalta, hogy a Csepeli Szabadkikötő területén innovatív, zöld city logisztikai központ kialakítása zajlik, ami alkalmas arra, hogy városi konszolidációs központként működjön, nagymértékben csökkentve ezzel a belvárosba áramló teherforgalmat.

Egyetértés volt a résztvevők között abban, hogy a városi logisztika nagyon fontos tényezője a mindennapi életünknek. Évente 20%-kal nő a teherszállítási forgalom az utakon. A mostani helyzetben a normál áruszállítás mellett kiemelt jelentősége lett a személyes csomagszállításnak, házhozszállításnak is. A veszélyhelyzet elmúltával várhatóan tovább fog erősödni ez a tendencia. Az áruk áramlása biztos, hogy hosszútávon növekedni fog. Rajtunk múlik, hogy az utolsó kilométereken ez mennyire szervezetten, milyen károsanyag-kibocsátás mellett történik.

A mai napon felszólaló szakértők mind elhivatottak és elszántak abban, hogy lehetőségeikhez mérten javítsanak a jelenlegi helyzeten. Fontosnak tartják rendszeres szakmai érdekegyeztetések tartását, a jövőbeni szakmai együttműködést. A BSZL az Ex Ante Kft-vel közösen a jövőben is vállalja a szakmai egyeztetéseken a katalizátor szerepet, mert hiszünk abban, hogy ez a jövő.

Budapest, 2020. 04.22.

A bejegyzés trackback címe:

https://urban21.blog.hu/api/trackback/id/tr5015637442

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása