@CCnick: Szerinted nyáron nem kell áram? Megy a rengeteg légkondi, hűtőházak... Igen, még nem oldottuk meg a tárolást, hogy éjszaka is fel lehessen használni a nappal termelt áramot, de ez már csak idő kérdése.
"elsején átlépte a 3000 MW-ot, ami már jóval meghaladja a Paksi Atomerőmű összes blokkjából származó összteljesítményt"
ez azért jó mert akkor amikor eleve tele van a világ filléres árammal akkor sokat termelnek (nyáron nappal), akkor meg amikor tényleg szükség van az áramra és drága (este/tél) akkor a semmi és a kevés között tehát a hagyományos erőműveket ugyanúgy üzemeltetni kell egész évben, csak a naperőművek időnként adnak egy pofont a rendszernek. Yesssssz.
@Balogh Zsolt: Jogos a felvetés, és teljesen egyetértek (a film hátteréről ennyit nem tudtam korábban, ezért köszönöm az információt), de igazából a gyalogosbarát jövőkép bemutatása szinte egyik említett példában sem hinném, hogy motiváció volt (vagy ha igen, akkor sem a TOP10 között). A cikk célja inkább az volt, hogy összegyűjtse azokat a filmeket/könyveket, amelyek alapján közlekedési szempontból érdekes következtetésekre, gondolatokra lehet jutni - sok esetben az alkotó céljától függetlenül is. :-)
A Her című filmben szerintem nem csak a gyalogosbarát jövőkép bemutatása volt a cél. Azzal, hogy nem szerepeltek a filmben autók és más közlekedési eszközök, a film bármilyen korban játszódhat. A témája aktuális volt 2013-ban, most, 2022-ben is és a jövőben, mondjuk 2032-ben is. szerintem a készítők tudatosan ügyeltek arra, hogy a jövőből minél kevesebbet mutassanak be. Persze ez lehetett költségcsökkentő tényező is :)
Köszönjük, érdekes a téma. Azt hogy az egyre elöregedő társadalomnak meg kell találnia a megoldást, kb. három évtizede tudjuk. De a megoldás még nincs meg, a robotok nem fogják pedikürözni az idősek lábát stb.
A környezetnek is változnia kell, pl. hogy lehet élni egy 20 ezerre épült városban ha már csak 10 ezer lakosa van...
Node van még idő.... meglátjuk.
Azzal nehéz egyetérteni, hogy a poszt , idézem "munkaképes korúak (15-74 évesek)" kategóriát használ, magyarázat nélkül. A magyar lakosság közel sem munkaképes 70 felett, sőt: a férfiak már meghalnak.
De lehet ez a korcsoport mint hipotézis, viszont komoly feltételei vannak, pl. az egészségügy reformja, prevenció, egészséges élelmiszerek áfájának eltörlése, rekreációs lehetőségek a széles tömegeknek stb.
Egy kétszemélyes 125 köbcentis motor teljesen más kategória, mintegy rási (rásegítős bringa).
A 125-ös jobban tudja helyettesíteni az autót, de korlátozottabb helyre juthatsz el vele. A rásit feldobhatod az autós bringahordóra is, és belvárosi sétálóutcában is használhatod.
Talán még egy brutál roller, ami ebben a ligában játszik.
@erol:
A négyütemű motor, robogó nem büdös, ha nem piszkálják a kipufogóját, nem is hangos. Az én négyütemű 125-ösömre rá kell hajolni, hogy halljam, hogy megy egyáltalán, pláne egy forgalmasabb utcában. Ami zajos, az a kiherélt kipufogó, tökmindegy milyen gépen van. A repedt kipufogós Suzuki Swift meg VW Golf is hangos.
@kiskisutca: @0x29a:
Van amúgy négyütemű 50-es robogó is. Mondjuk nem nagyon gyorsul, de a hülye európai (főleg magyar) jogsiszabályok miatt forgalmazzák ezeket Magyarországon is. Nem büdösek, mint a kétütemű 50-esek, de nem is mennek annyira. Lakott területen belül lemegy az is munkába járni. Csak 50-es robogóval utast nem lehet szállítani, ami egy nagy hátrány. Amúgy egy párnak, szülő-gyerek párosnak a robogó nagyon jó megoldás lenne munkába, iskolába járáshoz, boltba elugráshoz autó helyett, de ahhoz nem 50-es kellene, mert azon egy ember közlekedhet csak.
Részben igazad van!
A kétütemű 50 cm3-is robogó tényleg hányadék!
De egy négyütemű 125 cm3-is már normálisan megy!
Az lenne a megoldás, ha azt is lehetne B jogsival vezetni.
Sajnos, most nem lehet, és ezért valószínűbben veszek egy pedelec-et, mint egy 125 köbcentis négyütemű robogót.
már nagyon nézem őket, bár tudom, hogy macerás a töltögetés.
@erol: Azért említették direkt a négyütemű robogókat, mert amiről te épp panaszkodsz, az a kétütemű. Azokat tényleg rég kukázni kellett volna, de a négyüteműek bőven megfelelőek.
@Örömhernyó: Szar robogókat (nem elektromos) rég be kellett volna tiltani, elviselhetetlenül büdösek és zajosak. Beáll eléd a pirosnál a félhülye futár, mikor elindul nyomja az ember képébe a füstöt, a motor üveghangon visít, közben úgy gyorsul mint egy járókeretes nyugdíjas, legszívesebben kilőném mind az űrbe. Annyi más normális választás van: bicikli, rásegítéssel vagy csak simán, roller, gördeszka, riksa, az az egy kerekű izé, stb. Ha meg gyorsabban akar menni, vegyen normális motort, de a robogó mindennek az alja.
MZP most mondja, hogy csökkenteni kéne a fogyasztást, Te meg itt a nagyobb teljesítményt részesítenéd előnyben. Az ember nem tudja már, hogy kinek higgyen. Szerintem meg a gyaloghintó lenne a legjobb megoldás. Két rabszolga alacsony fogyasztással.
@FILTOL: Így igaz. Ez a pedelec egy hóbort, hobbinak elmegy, de aki tényleg közlekedni akar, az vesz egy 50-90-100-115-125 cm³-es robogót. Ahogy itt Ázsiában ez normális. Ja, hogy itt könnyű jogsit szerezni, az adók alacsonyak (olcsóbb üzemanyag), minden sarkon van szervíz, így 1000 forintból megvan az 1000 km-enkénti olajcsere, az utak szélesek, külön robogós sávok vannak, az autós ha nem is jó vezető, de nem rosszindulatú.
Meg vannak rendes, nagy teljesítményű elektromos robogók (125-ös nezines motornak megfelelő, azzal összemérhető teljesítményűek), amiknek nagy részénél az akkut cserepontokon lehet cserélgetni havi előfizetési díj fejében. Az elektromos robogók kisebb része meg magát tölti.
Meg vannak biciklisek, akik sportolnak, szabadidejükben bicajoznak a hegyekben is.
Egy dolog nincs itt: pedelec. Mert egy túlárazott hobbitermék. Közlekedni nem való.
Ja, 125-ös motoron tudok 40 kilós csomagot és utast is szállítani, ezt nem csinálja utánam a pedelec. És nem heréig izzadtan esek be reggel a munkahelyre.
Persze Európában agyontámogatják a pedelecet, így terjed. Pedig ha a társadalom mobitását akarjuk előmozdítani, akkor 50-125 cm³-es benzines vagy rendes nagy teljesítményű elektromos robogók kellenének.
Én nem az elektromos hajtás ellen vagyok, de akkor legyen normális robogó méretű, teljesítményű, elrendezésű a gép, hogy szabadidőn kívül napi közlekedésre is lehessen használni.
A biciklit is szeretem, van két kerékpárom, de oda bőven elég a lábam ereje, meg egy jó kiosztású váltó.
Esetleg ha a szerző elolvasná az erdőtörvényt a 77-82. szakasz térségében, majd utánajárna, hogy mit jelent a közérdek szó, akkor kevesebb rózsaszínű ködben úszó gondolata lenne.
Borsod-Abaúj-Zemplénben 2013-14 környékén kezdődött egy jelentős, az országos átlagot meghaladó gazdasági fejlődés. Ebbe kb pont beleillik a sátoraljaújhelyi 2015-től mérhető adóbevétel-növekedés. Hasonló emelkedést láthatnánk más BAZ megyei városnál is, függetlenül attól, hogy épült-e ott libegő...
Egyébként ha már ez a téma, akkor meg kellett volna említeni, hogy Miskolcon terveznek egy siklót a belvárosi Szent István térről az Avas tetejére.
De előre szólok, hogy nem emiatt fognak nőni Miskolc adóbevételei.
Alternatív megoldás:
békén hagyni a természetet, nem pedig lebetonozni az eget is, csak hogy az "ötpercemvanrá" turisták is kényelmesen eljuthassanak bárhová.
Aki körül akar nézni egy hegycsúcsról, dolgozzon meg érte. És aki megdolgozott érte, annak ne kelljen a nyáribobpályán sivalkodó idiótákat hallgatni.
@Balogh Zsolt: nem a genderváltása a probléma, hanem az, hogy amikor megkapta a beosztását azért, mert gagyi munkát adott ki a kezéből, akkor rögtön genderkedni kezdett, meg code of conductot meg hasonló álliberális marhaságokat követelt. azért kapott, mert pocsékul programozott, nem azért, mert nő volt vagy pasi.
URBAN21
Utolsó kommentek:
KékFény6 2022.09.23. 07:41:26
Bejegyzés: Megújuló energiaforrások alakulása Magyarországon az elmúlt 20 évben
CCnick 2022.09.22. 13:25:53
ez azért jó mert akkor amikor eleve tele van a világ filléres árammal akkor sokat termelnek (nyáron nappal), akkor meg amikor tényleg szükség van az áramra és drága (este/tél) akkor a semmi és a kevés között tehát a hagyományos erőműveket ugyanúgy üzemeltetni kell egész évben, csak a naperőművek időnként adnak egy pofont a rendszernek. Yesssssz.
Bejegyzés: Megújuló energiaforrások alakulása Magyarországon az elmúlt 20 évben
Lupó Nikoletta (MEGAKOM) 2022.06.30. 08:39:36
Bejegyzés: A jövő városai – mi a science és mi a fiction?
Balogh Zsolt · http://vonattal-termeszetesen.blog.hu/ 2022.06.30. 08:20:12
Bejegyzés: A jövő városai – mi a science és mi a fiction?
Visceroid 2021.12.23. 13:49:57
Bejegyzés: Ki, mit és hogyan dolgozik itt 10 év múlva?
Motorogre 2021.12.23. 13:49:56
A környezetnek is változnia kell, pl. hogy lehet élni egy 20 ezerre épült városban ha már csak 10 ezer lakosa van...
Node van még idő.... meglátjuk.
Azzal nehéz egyetérteni, hogy a poszt , idézem "munkaképes korúak (15-74 évesek)" kategóriát használ, magyarázat nélkül. A magyar lakosság közel sem munkaképes 70 felett, sőt: a férfiak már meghalnak.
De lehet ez a korcsoport mint hipotézis, viszont komoly feltételei vannak, pl. az egészségügy reformja, prevenció, egészséges élelmiszerek áfájának eltörlése, rekreációs lehetőségek a széles tömegeknek stb.
Várjuk a folytatást !
Bejegyzés: Ki, mit és hogyan dolgozik itt 10 év múlva?
kiskisutca 2021.11.22. 07:41:21
A 125-ös jobban tudja helyettesíteni az autót, de korlátozottabb helyre juthatsz el vele. A rásit feldobhatod az autós bringahordóra is, és belvárosi sétálóutcában is használhatod.
Talán még egy brutál roller, ami ebben a ligában játszik.
Bejegyzés: Drótszamár 2.0, avagy a kizöldült segédmotoros kerékpár - már pályázati támogatással is elérhető
Örömhernyó 2021.11.19. 07:55:51
A négyütemű motor, robogó nem büdös, ha nem piszkálják a kipufogóját, nem is hangos. Az én négyütemű 125-ösömre rá kell hajolni, hogy halljam, hogy megy egyáltalán, pláne egy forgalmasabb utcában. Ami zajos, az a kiherélt kipufogó, tökmindegy milyen gépen van. A repedt kipufogós Suzuki Swift meg VW Golf is hangos.
@kiskisutca:
@0x29a:
Van amúgy négyütemű 50-es robogó is. Mondjuk nem nagyon gyorsul, de a hülye európai (főleg magyar) jogsiszabályok miatt forgalmazzák ezeket Magyarországon is. Nem büdösek, mint a kétütemű 50-esek, de nem is mennek annyira. Lakott területen belül lemegy az is munkába járni. Csak 50-es robogóval utast nem lehet szállítani, ami egy nagy hátrány. Amúgy egy párnak, szülő-gyerek párosnak a robogó nagyon jó megoldás lenne munkába, iskolába járáshoz, boltba elugráshoz autó helyett, de ahhoz nem 50-es kellene, mert azon egy ember közlekedhet csak.
Bejegyzés: Drótszamár 2.0, avagy a kizöldült segédmotoros kerékpár - már pályázati támogatással is elérhető
kiskisutca 2021.11.18. 13:42:01
Részben igazad van!
A kétütemű 50 cm3-is robogó tényleg hányadék!
De egy négyütemű 125 cm3-is már normálisan megy!
Az lenne a megoldás, ha azt is lehetne B jogsival vezetni.
Sajnos, most nem lehet, és ezért valószínűbben veszek egy pedelec-et, mint egy 125 köbcentis négyütemű robogót.
már nagyon nézem őket, bár tudom, hogy macerás a töltögetés.
Bejegyzés: Drótszamár 2.0, avagy a kizöldült segédmotoros kerékpár - már pályázati támogatással is elérhető
0x29a 2021.11.18. 13:41:56
Bejegyzés: Drótszamár 2.0, avagy a kizöldült segédmotoros kerékpár - már pályázati támogatással is elérhető
erol 2021.11.18. 12:46:10
Bejegyzés: Drótszamár 2.0, avagy a kizöldült segédmotoros kerékpár - már pályázati támogatással is elérhető
wadcutter 2021.11.18. 09:50:19
Bejegyzés: Drótszamár 2.0, avagy a kizöldült segédmotoros kerékpár - már pályázati támogatással is elérhető
Örömhernyó 2021.11.18. 09:39:35
Meg vannak rendes, nagy teljesítményű elektromos robogók (125-ös nezines motornak megfelelő, azzal összemérhető teljesítményűek), amiknek nagy részénél az akkut cserepontokon lehet cserélgetni havi előfizetési díj fejében. Az elektromos robogók kisebb része meg magát tölti.
Meg vannak biciklisek, akik sportolnak, szabadidejükben bicajoznak a hegyekben is.
Egy dolog nincs itt: pedelec. Mert egy túlárazott hobbitermék. Közlekedni nem való.
Ja, 125-ös motoron tudok 40 kilós csomagot és utast is szállítani, ezt nem csinálja utánam a pedelec. És nem heréig izzadtan esek be reggel a munkahelyre.
Persze Európában agyontámogatják a pedelecet, így terjed. Pedig ha a társadalom mobitását akarjuk előmozdítani, akkor 50-125 cm³-es benzines vagy rendes nagy teljesítményű elektromos robogók kellenének.
Én nem az elektromos hajtás ellen vagyok, de akkor legyen normális robogó méretű, teljesítményű, elrendezésű a gép, hogy szabadidőn kívül napi közlekedésre is lehessen használni.
A biciklit is szeretem, van két kerékpárom, de oda bőven elég a lábam ereje, meg egy jó kiosztású váltó.
Bejegyzés: Drótszamár 2.0, avagy a kizöldült segédmotoros kerékpár - már pályázati támogatással is elérhető
FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2021.11.18. 08:55:21
Bejegyzés: Drótszamár 2.0, avagy a kizöldült segédmotoros kerékpár - már pályázati támogatással is elérhető
gigabursch 2021.09.08. 07:36:07
Bejegyzés: Hegyeink új köntösben, avagy terület- és városfejlesztés, siklóval, libegővel és óriáscsúszdával
hopp11 2021.09.08. 07:35:54
Bejegyzés: Hegyeink új köntösben, avagy terület- és városfejlesztés, siklóval, libegővel és óriáscsúszdával
hopp11 2021.09.08. 07:35:42
De előre szólok, hogy nem emiatt fognak nőni Miskolc adóbevételei.
Bejegyzés: Hegyeink új köntösben, avagy terület- és városfejlesztés, siklóval, libegővel és óriáscsúszdával
Boar. 2021.09.07. 16:43:11
békén hagyni a természetet, nem pedig lebetonozni az eget is, csak hogy az "ötpercemvanrá" turisták is kényelmesen eljuthassanak bárhová.
Aki körül akar nézni egy hegycsúcsról, dolgozzon meg érte. És aki megdolgozott érte, annak ne kelljen a nyáribobpályán sivalkodó idiótákat hallgatni.
Bejegyzés: Hegyeink új köntösben, avagy terület- és városfejlesztés, siklóval, libegővel és óriáscsúszdával
Bambano 2021.07.16. 07:54:16
Bejegyzés: Nők az informatikában – ne a kvótákban keressük a megoldást
Macropus Rufus 2021.07.15. 08:30:49
ezeket valahogy nem akarják...
Bejegyzés: Nők az informatikában – ne a kvótákban keressük a megoldást